|
Studie přeložky silnice III/42510 v Rajhradě
Kubík, Peter ; Pěknica, Martin (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh přeložky komunikace III/42510 Stará Pošta v Rajhradě kde dojde ke křížení s plánovanou výstavbou vysoko-rychlostní trati. Komunikace slouží jako obchvat obce Rajhrad pro nákladné vozidlá a proto se požaduje zachování provozu i počas výstavby VRT. Studie má vyhledat optimální variantu a dále ju vypracovat do výkresů situací, podélnych profilů a vzorových příčnych řezů.
|
| |
|
Návrh rekonstrukce úseku dálnice D46 a mimoúrovňové křižovatky Vyškov
Kozminský, Marek ; Hornýš, Michal (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce úseku dálnice D46 a přilehlé mimoúrovňové křižovatky s označením Exit 2 Vyškov. Zájmové území se nachází v extravilánu města Vyškov. Dálnice D46 se v tomto místě kříží se silnicí 1. třídy číslo II/430, která se v místě křižovatky spojuje se silnicí II/430. Námi řešená křižovatka má hned několik neduhů, prvním problémem je nevyhovující připojení silnice II/430 v místě východní části křižovatky, kde indirektní větev nemá žádný připojovací pruh, tudíž zde dochází k nucenému zastavení vozidel, to má za následek ucpávání výjezdu z Vyškova na Olomouc. Dalším problémem je odbočení k čerpací stanici pohonných hmot v západní části křižovatky. Problém nastává v místě odbočení ke zmíněné čerpací stanici, kde přibližně 100 m od odbočení je indirektní větev západní části křižovatky a dochází tam k nucenému zpomalení vozidel, které se chtějí připojit na dálnici D46.
|
|
Dálniční most přes údolí potoka Polančice
Dvořáková, Anna ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dálničního mostu přes údolí potoka Polančice a přes polní cestu. Jsou navrženy 4 varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta dvoukomorového nosníku o čtyřech polí. Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na mezní stavy pro dočasné i trvalé návrhové situace dle evropských norem-Eurokódů. Je vypracována podrobná i přehledná výkresová dokumentace, vizualizace mostu a stavební postup.
|
| |
| |
| |
|
Modifikace plánu výstavby liniové stavby
Mudrák, Miroslav ; Kocanda,, Pavel (oponent) ; Nový, Martin (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá modifikací plánu realizace liniové stavby, pomocí úpravy smluvních podmínek. Teoretická část v úvodu popisuje témata projektové řízení staveb, zadávání veřejných zakázek a dopravní politika České republiky. Dále mapuje historii, stav a rozvoj dálniční sítě. V závěru představuje modernizovaný úsek dálnice D1. Praktická část se zabývá aplikací modifikovaného řešení na projektu Modernizace dálnice D1 – úsek 22, zavedením směnného provozu při výstavbě. Řeší zejména vliv směnného provozu na etapizaci výstavby, časový plán, finanční plán a porovnává pozitivní stránky řešení proti negativním. Závěrem je provedeno vyhodnocení efektivity skutečné a modifikované varianty výstavby.
|
|
Dalniční most u Soběslavi - příprava, realizace a řízení stavby
Topinka, Jiří ; Špinar, Petr (oponent) ; Hrazdil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává Stavebně technologický projekt a realizaci dálničního mostu u Soběslavi, na trase dálnice D3, úsek D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí, konkrétně SO 7-216 Most přes silnici III/15527, Černovický potok a biokoridor v km 94,100. Jedná se o trvalý silniční most o 25 polích se spojitou konstrukcí z prefabrikovaných, podélně předpjatých betonových nosníků, spřažených betonovou deskou.
|
|
Studie MÚK silnic R43 s I/43
Libichová, Jana ; Janda, Michal (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením mimoúrovňové křižovatky na rychlostní silnici R43 se silnicí I/43, v úseku Černá Hora-Svitávka. A dále se zabývá úpravou a optimálním rozmístěním dopravních uzlů souvisejících s touto stavbou. Součástí řešení je návrh II/150 a III/37429 a jejich napojení na stávající komunikace. Úprava tras je provedena v nezbytném rozsahu a s návrhem optimálního rozmístění dopravních uzlů tak, aby výsledkem práce bylo nejlépe vyhovující dopravní a ekonomické řešení s minimálními dopady na životní prostředí.
|